Vil du har ro på nervesystemet, så kan en urte-latte være en god ide, ved at bruge adaptogene urter. En af mine yngligsurter til at få ro på et overbelastet nervesystem er en Ashwagandha . Den kaldes også for indisk ginseng

Det er et gammelt ayurvedisk middel og bruges til at fobredre kroppens modstand mod stress og belastninger. Praktisk talt er det med til at dæmpe en høj kortisol respons. Nogle undersøgelser viser oså at den kan dæmpe angst og uro. Så hvis du har været stresset længet og dine kortisol niveauer er høje, så er det her en urt du skal tænke på at inddrage i din daglige rutine.

Opskriften på ashwagandha latte får du her:

2,5 dl plantemælk eller mælk

1 tsk ashwagandha pulver

1/4 tsk kanel (eller lidt mindre – prøv dig frem)

1 tsk sødemiddel f.eks. sukrin, eller dadelsirup

Du kan også bruge et par dråber neutral stevia til at søde med

Sådan gør du:

Varm mælken op – den skald og ikke koge.

Kom ashwagandha, kanel og sødemiddel i mælken.

Pisk det hele sammen, Du kan bruge en mælkeskummer eller et matchapiskeris.

Pynt evt. med en lille smule kanel

Velbekomme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>